Rakousko - Cestopisy

Průběh cesty Rakousko-Německo

Popis cesty a aktivit během cesty po Rakousku a Německu.

Ku překvapení všech se náš zaměstnavatel rozhodl pro nás uspořádat dvoudenní poznávací zájezd, který zadal cestovní kanceláři Victoria. Většina zaměstnanců to přivítala s nadšením a tak nás jel plný autobus. Vyrazili jsme večer v 10 od našeho úřadu, v Brně se nám vyměnili řidiči a přibyl průvodce. Během nočního přejezdu přes Rakousko do Německého Berchtesgadenu se nic zajímavého nepřihodilo, všichni tak nějak se snažili spát, ale autobus nebyl zrovna z nejpohodlnějších. Mi osobně se „spalo“ docela fajn. Ráno jsme se osvěžili a protáhli na benzince u jezera Mondsee a pokračovali do městečka Obersalzberg. Ze stanoviště nás speciální autobus vyvezl za 15 EUR (skupiny nad 20 osob za 14 EUR/osoba) kousek pod hnízdo, odkud jsme prošli 120 m tunelem k pozlacenému původnímu výtahu. Výtahem jsme vyjeli dalších 124m do výšky do útrob samotného hnízda. Kdo by čekal nějaké historické pozůstatky nebo muzeum, tak ten je na omylu. V Německu se tomuto ani neříká hnízdo, ale Kehlsteinhaus, aby to nepřipomínalo Hitlera. Je tam pouze restaurace a stánek se suvenýry. Jinak opravdu nááádherné výhledy do okolí. No hold 1834 m.n.m je docela dobrá výška. Měli jsme štěstí na počasí a tak bylo krásně vidět do okolí i na jezero Königssee. Jsou tam stezky pro pěší, ale kvůli sněhu jsme některé raději nepokoušeli. Když jsme se v 11 vrátili zase zpátky k našemu busu, nevěřili jsme vlastním očím, jaké davy lačných turistů se tam už nashromáždily. To jsme zas měli štěstí, proto doporučuji případným zájemců návštěvu hned z rána. Přesunuli jsme se k jezeru Königssee, které je nejvýše položeným jezerem v Německu. Voda byla nádherně azurová. Lodí za 11,80 EUR (skupiny nad 20 za 10,60) jsme pluli ke kostelíku sv. Bartoloměje. Působivá plavba mezi skalami trvala asi 30 minut. Pochodili jsme kolem kostelíka, osvěžili nohy ve studené vodě jezera, koupili nějaké suvenýry a mohli jsme nasednou na zpáteční loď, které jezdí zhruba po čtvrthodině. V „přístavu“ ve městečku Schönau am Königssee jsme obdivovali krásné dřevěné štíty chaloupek a cestou plnou krámků se suvenýry se odebrali zpátky k busu. Následoval přejezd k Watzmannovým lázním (8,30 EUR/2hodiny), kde si skupina vodních nadšenců šla vyzkoušet bazény, tobogány a vířivky. Ostatní jsme šli do Salzbergwerk – solného dolu za 14 EUR (skupina nad 20 za 12,50 EUR). Kdo nikdy nebyl v solném dole, tak bude mile překvapen. Navlečete na sebe kombinézu, posadíte se na „vláček“ (spíš taková kláda na kolejovém podvozku, na které se sedí obkročmo za sebou) a jedete cca 20m pod zem úzkým občas neosvětleným tunelem. Dole následovala cca hodinová procházka se zastávkami, na kterých průvodce povídal o historii a současnosti těžby soli. Mají to vymakané – pro Čechy výklad pustí i v češtině, tak jsme z výkladu taky něco měli. Sklouzli jsme se po dřevěné skluzavce po zadku a pak na voru po solném jezírku, kde byl člověk jako ve snách. Než jsme si všimli voru, nemohli jsme uvěřit, že je tam voda. Mysleli jsme, že koukáme na suché dno a on to byl odraz stropu ve vodě – parádně nasvícené a při plavbě pouštěli hudbu a laserové světelné efekty – velice působivé. Vyjeli jsme hornickým výtahem opět k „vláčku“, dostali jsme vzorek soli a vyvezli nás opět ven. Odebrali jsme se k busu a jeli do Salzburgu.

Salzburg jsme procházeli od 19:30-21:30 hodin. Vysadili nás na Mirabellplatz, kde jsme chtěli navštívit Mirabellgarten, což se nepodařilo, protože tam zrovna měli nějakou akci. Tak jsme přešli přes řeku Salzach a prošli pár zajímavých zákoutí a památek. Protože nebylo moc času nedostali jsme se až nahoru na pevnost Hohensalzburg. Ono se stejně už šeřilo, tak by se asi nedalo pořádně fotit. Tak si takhle fotím kostely a krásné budovy po cestě, pak se rozhlédnu a najednou nikde nikdo z našich. Docela blbý pocit – najednou „ztracena“. Byla jsem ráda, že jsem měla aspoň mapu v kapse. Nepropadla jsem panice a řekla si, že si zbytek projdu sama. Šla jsem s kolemjdoucím davem, ale v protisměru jsem potkala další dva naše zbloudilce, takže jsme se spojili a šli pomalu zpátky na odjezdové místo. Po šťastném shledání (průvodci jsme nechyběli) jsem zjistila, že když jsem obdivovala krásy přes foťák, tak zalezli do jedné z uliček a šli na hřbitov, nu tak se nedivím, že jsem je nenašla . Pak nás bus dovezl do hotelu ETAP na okraji Salzburgu a byl jeden den plný zážitků za námi.

Ráno byla snídaně, ale lidičky představte si žádná ŠUNKA! Jsem koukala jak z jara :-D. Nadlábli jsme se houskami se sýrem, zapili džusem nebo kafem a mohli jsme vyrazit do blízkého obchoďáku Hofer na nákupy. Docela tam měli levné čokolády i Mozartovy koule se daly pořídit za slušnou cenu. Tak byly dárky vesměs vyřešeny a naše cesta mohla pokračovat do oblasti Solné komory. Zastavili jsme se v lázeňském městě Bad Ischl. Zajímavá tam byla Kaiservilla, Kaisertherme a Lehárova vila. U budovy lázní se zrovna konaly trhy. Městem protéká řeka Ischl, která se stéká s řekou Traun - jak je ve městě voda, hned je to zajímavější. Všechny tyto města nás překvapili svou čistotou, absolutně nebyl problém s WC, dokonce se vždy našlo nějaké zadarmo. Krásné baráčky, všechno upravené, lidi slušní a ochotní, absolutně žádná výtka. Prolítli jsme město a odjeli k jezeru Hallstattersee, kde jsme dostali párky a udělali si „oběd“. Spokojeni jsme mohli pokračovat do Hallstattu – unikátní městečko na břehu jezera obklopené horami. Jakoby se tam zastavil čas. Podle mě to bylo asi nejhezčí město, co jsme navštívili. Dřevěné chaloupky, kostelíky, restaurace s posezením na břehu jezera a uzounké uličky plné obchůdku se suvenýry. Je obdivuhodné kolik stavení se vešlo mezi vysokou horu a jezero – na horu se dalo jet lanovkou, kde byl opět solný důl. Ovšem lanovka byla docela drahá, a tak jsme oželeli výhledy. Vylezli jsme prudkým stoupání po schodech ke kostelíku, kde měli i hřbitůvek, a aby ušetřili místo, po nějaké době ostatky v podobě lebky a velkých kostí ukládali po konzervaci do kostnice – malá místnůstka (vstup 1,50 EUR) s vyskládanými pomalovanými lebkami (Halstatská kultura pohřbívání předků). Pokračovali jsme odvážně po schodech ještě výše k vodopádu (v tom vedru to byl opravdu výkon). Naskytl se nám ještě krásnější výhled na okolí. Od vodopádu nás dělilo parkoviště a kus silnice mezi tunely. Od vodopádu jsme slezli opět dolů do města (po cestě jsme našli WC zadarmo v garážích ve skále). Bus pro nás přijel a zamířili jsme k jezeru Traunsee (190m hluboké), kolem kterého jsme dojeli do obce Traunkirchen. Zašli jsme se podívat do místního kostela, kde měli kazatelnu ve tvaru rybářské loďky a na místní hřbitov. Hroby byly krátké a úzké s zajímavými náhrobky, divili jsme se, jak se tam člověk může vejít. Pak nám bylo řečeno, že je pohřbívají vestoje. Zajímavá představa . Dali jsme sbohem místním krásným Alpám i jezerům a ujížděli zpátky do Česka. Večer jsme měli objednanou večeři za 4,90 EUR v bývalé free zóně na přechodu v Hatích. Musím říct, že to tam bylo za trest. Je to tam sice krásné, ale personál hospody byl neochotný a pití drahé jako na staromáku v Praze. My měli tu smůlu, že na náš stůl zapomněli a tak jsme jedli jako poslední a ještě nám to nedodali s objednanou přílohou. Řekla jsem si, přeci si nebudu kazit krásný den a už mě TAM nikdy neuvidí! Pivo za 48 Kč si můžu dát i jinde!!
Výlet CK zpracovala velmi dobře. Navštívili jsme velice zajímavá a krásná místa za přijatelnou cenu. Průvodce byl velice chytrý, hodně toho povídal z historie a velice zajímavě, že jsem u toho ani neusnula. Hotel byl fajn a v buse fungovala klima, bar i záchod, co víc si přát :-D